BBN3402SATU2020: MINGGU11 QUOTATION(4)

 

Teks asal : I can see in your eyes that you are a kind person.

Terjemahan : Saya dapat melihat dari mata kamu bahawa kamu adalah orang yang baik.

Bukti :

Saya yang istimewa

Dilihat orang setiap masa

 ( [3] Saya yang Istimewa, Hlm : 20 : 1 )

 

Teks asal : A friend is when she he understands you no matter how difficult you try to explain the situation.

Terjemahan : Seorang kawan adalah apabila dia memahami kamu walaupun kamu sukar menjelaskan sesuatu keadaan.

Bukti :

Kawan-kawan semua

Inilah saya yang istimewa

( [2] Diri, Hlm 20 : 13 )

 

Teks asal : A good friend is when she he is not being judgemental towards you.

Terjemahan : Kawan baik adalah seseorang yang tidak menghakimi anda sewenang-wenangnya.

Bukti :

Saya dilihat berlainan rupa

Semangat positif dikongsi bersama

( [3] Saya yang Istimewa, Hlm 20 : 7 )

 

Teks asal : No matter how ready you are to face the world, the world will always try to make you feel challenge.

Terjemahan : Tidak kira betapa bersedianya anda untuk menghadapi dunia, dunia akan sentiasa cuba membuatkan anda berhadapan dengan cabaran.

Bukti :

Dugaan besar selalu ada

Dikongsi bersama keluarga

( [2] Diri, Hlm 19 : 3 )

 

Teks asal : I am willing to share what I have with others.

Terjemahan : Saya sanggup berkongsi apa yang saya ada dengan orang lain.

Bukti :

Kasih sayang dikongsi bersama

Abang kakak dan adik serta bapa

( [3] Saya yang Istimewa, Hlm 20 : 3 )


Teks asal : What I have today will not be mine if I am not honest. Be honest in everything that you do.

Terjemahan : Apa yang saya ada hari ini tidak akan menjadi milik saya sekiranya saya tidak jujur. Jujurlah dalam segala yang kamu lakukan.

Bukti :

Jujur dan ikhlas di dalam diri

( [2] Diri, Hlm 20 : 6 )

 

Teks asal : Be kind. Be honest. Work hard and do you best.

Terjemahan : Lakukan perkara baik. Amalkan sikap jujur. Kerja dengan bersungguh-sungguh dan lakukan yang terbaik.

Bukti :

Saya belajar berdikari

Menolong orang setiap hari

( [2] Diri, Hlm 20 : 7 )

 

Teks asal : I am full of emotions but my emotions will not give negative impacts towards others. Although I am emotionally challenged but I will try my best not to make you feel burden.

Terjemahan : Saya seorang yang penuh dengan emosi tetapi emosi saya tidak akan memberi kesan negatif kepada orang lain. Walaupun emosi saya tercabar,  saya akan cuba sedaya upaya untuk tidak membebankan orang lain.

Bukti :

Saya dengan dunia

Belajar berdikari setiap masa

( [3] Saya yang Istimewa, Hlm 20 : 9 )


Teks asal : My parents will be happy when I am a better person.

Terjemahan : Ibu bapa saya akan gembira apabila saya menjadi seorang yang lebih baik.

Bukti :

Ibu bapa yang disayangi

Saya tetap berhati-hati

Menjaga budi pekerti

( [1] Keluarga, Hlm 19 : 5 )



Bukti kehadiran : 




 

Comments