BBN3402SATU2020: MINGGU8 TWITTER









Mahakuasa. Tekanan hidup kadang-kadang menyebabkan kita berada dalam kesusahan, sehingga kita sukar untuk maju. Tolonglah kami untuk tidak berhenti, sebaliknya terus berjalan di jalan yang lurus dengan taat. Beri kami kekuatan untuk mengatasi setiap rintangan di jalan kami. Kami memiliki kepercayaan penuh kepada-Mu, dengan rahmat dan kekuasaan-Mu!




Belajar bersikap adil. Yang Mahakuasa mengasihi mereka yang adil. Kadang kala anda tidak menyukai seseorang berdasarkan apa yang orang lain katakan tentangnya atau persepsi orang lain terhadapnya. Tetapi akhirnya, dia menjadi seorang yang baik. Oleh itu, jauhkan diri daripada bersangka buruk. Beri peluang kepada semua orang!




Belajarlah untuk menetapkan batas yang baik.
Tahu bila masa yang sesuai untuk berhenti dan masa yang sesuai untuk memelakan sesuatu. Anda tidak dapat mengawal layanan orang lain terhadap anda. Itu hal mereka, bukan anda. Tetapi anda boleh mengawal  toleransi diri. Bersikap baik tetapi tegas. Tidak perlu bersikap biadap. Anda akan bersyukur kerana berjaya melakukannya!





Jangan gunakan kata-kata yang menyakitkan hati kepada sesiapa.
Jangan mengejek seseorang untuk apa yang sudah mereka lalui. Sekiranya ia sesuatu yang belum pernah anda alami dan rasai, anda tidak boleh menilainya. Kerana apabila ia berlaku kepada anda, anda mungkin menjadi segala yang anda pernah katakan kepada orang lain!





 Kita sering lupa siapa yang mengawal perjalanan kita. Kita merancang seolah-olah semuanya terjamin. Seolah-olah kita akan mendapat semua yang kita mahukan. Tetapi Yang Mahakuasa telah menunjukkan kepada kita, terutama dalam wabak ini bahawa kita harus menghargai segala yang kita ada. Dia boleh mengambil apa sahaja, pada bila-bila masa!



Bukti kehadiran : 



Comments