BBM3410Satu2020 : MODEL PENCERITAAN NORMALIZA ABD RAHIM (2018) 1

Model Penceritaan Nilai Sosial Cerita Kanak-Kanak


LIRIK LAGU 1 - KELUARGA

[1] KELUARGA

Saya berasa puas hati
Menolong ibu bapa setiap hari
Bermula di pagi hari
Sehingga malam nanti

Ibu bapa yang disayangi
Saya tetap berhati-hati
Menjaga budi pekerti
Keluarga saya yang dicintai

Saya sayang ibu dan bapa
Abang, kakak, adik dan saudara
Mereka semua ada bersama
Semasa saya memerlukan mereka


Logo di sebelah lirik lagu tersebut merupakan logo yang saya cipta sendiri. Logo ini menggambarkan ahli keluarga saya yang terdiri daripada enam orang. Tiga gambar orang di sebelah kiri ialah saya, adik perempuan dan ibu saya manakala tiga orang di bahagian kanan ialah ayah, abang dan adik lelaki saya. Belon berbentuk hati menggambarkan kasih sayang dan kebahgiaan keluarga kami. 

Rujukan : 
Normaliza Abd Rahim (2019). Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. Penerbit: Universiti Malaysia Terengganu


Posting di Twitter & Facebook:







Comments