BBM3410Satu2020 : RULE OF THIRD (NORMALIZA ABD RAHIM, 2019)

RULE OF THIRDS (NORMALIZA ABD RAHIM, 2019)

Tugasan kali ini adalah berkaitan dengan Rule of Third (ROT) dan Swafoto. Saya dah terangkan serba sedikit tentang rROT dalam screenshot Facebook di bawah.

Macam yang anda dapat lihat, dekat bawah tu ada gambar yang saya lukis untuk menggambarkan penggunaan ROT. Gambar model (eceh) mengenai garisan ROT itu sendiri. Jadi, boleh dikatakan lukisan saya ini menepati ROT.





Rujukan :
Normaliza Abd Rahim (2019). Multimedia dalam Bahasa. Selangor: Universiti Putra Malaysia


BTW,  prof yang bagi arahan untuk buat lukisan tu. Mula-mula ingat kena lukis garis je, rupa-rupanya kena jugak lukis orang. Maka, pelajar BLM pon mempamerkan 'bakat terpendam' dalam Facebook masing-masing. Macam-macam jenis lukisan saya dapat tengok 😆 Gambar yang saya lukis tu susah juga nak lukis sebenarnya, al maklumlah dah lama tak melukis. Saya kalau bab melukis orang ni fail sikit. Kreatif tu ada (ye ke?),  tapi kalau melukis ni saya surrender je lah. Tapi, OK la akan daripada saya lukis orang lidi 😂

Comments